10 nástrojů pro tvorbu neodolatelného obsahu pro sociální média

Jak vytvořit obsah pro sociální média, který přitáhne pozornost? Jordan Kasteler vám dnes doporučí 10 nástrojů, které vám pomohou s tvorbou obrázků, videí a dalšími věcmi.

Sociální média prošla v posledních pěti letech velkou změnou. A to se ještě s tímto tvrzením držíme při zemi.

Do éteru se dostaly nové platformy a ty starší neustále vyvíjí své algoritmy, pravidla a design. Věci, které je potřeba znát, abyste na sociálních médiích získali to nejcennější – pozornost – se neustále mění.

Jedna věc se na marketingu na sociálních médiích ale zjevně nemění. Nutnost zaujmout. Někteří marketéři se dohadovali, zda jsou lepší krátké kameňáky, nebo delší vtipy. My se bavili o důležitosti hashtagů.

Nemění se ani to, že obsah musí fanouška přesvědčit, aby se nad ním pozastavil, podíval se na něj a zareagoval.

Co činí některé věci na sociálních médiích zajímavé?

Sociální média jsou rušným místem. Váš obsah se musí vměstnat mezi hromadu videí a GIFů (v poslední době nejmodernější trend v komentování příspěvků). Pro zachycení pozornosti člověka, který většinou jen bezmyšlenkovitě skroluje příspěvky, potřebujete něco minimálně stejně tak poutavého.

Znamená to tedy, že musíte chrlit obsah, který bude bít do očí úplně stejně? Vůbec ne.

Pokud chcete, aby se na sociálních médiích někdo u vašeho obchodu zastavil a reagoval, musíte vytvořit atraktivní obsah, který něco takovému člověku za jeho čas nabídne. Jakmile budete VY vědět, o co bude mít takový člověk zájem (my to za vás vyřešit nemůžeme), můžete se pustit do vytváření obrázků, videí a dalších lákadel, které přinutí uživatele na ně reagovat.

Pokud jste připraveni, podívejte se na výběr 10 nástrojů, které vám pomohou vytvořit nádherný příspěvek, u kterého se zastaví každý znuděný surfař.

  1. Canva

Začneme nástrojem, který spousta lidí zná, ale jen málokdo využívá jeho plný potenciál.

Canva je vstupní nástroj pro lidi, kteří nemají moc velké zkušenosti s designem. Snadno se používá a pomocí dostupných vzorů můžete vytvářet zábavnou grafiku pro sociální média. Ale to není vše. Vytvářet můžete také reklamy, infografiku, brožury a tak dále. Vaše výsledné dílo můžete sdílet na Facebooku a Twitteru a z každé své marketingové tvorby tak dostanete mnohem víc, i kdyby byla určena pouze pro offline prostředí.

  1. SlideShare

SlideShare patří pod LinkedIn a díky tomu se s jednou z největších sociálních sítí na světě automaticky synchronizuje.

SlideShare slouží k nahrávání vašich prezentací a po jejich odevzdání tak nemusí chytat digitální prach na vašem počítači. Sdílení takových prezentací je snadné. Stačí zmáčknout tlačítko a můžete je odeslat na Facebook, Twitter a LinkedIn.

Za použití IFrame nebo WordPressu (záleží na tom, co pohání váš web) můžete SlideShare prezentaci umístit i na své stránky.

  1. SlideSnack

Pomocí SlideSnacku můžete pozvednout své prezentace o úroveň výš přidáním mluveného slova.

SlideSnack umožňuje nahrát vytvořené prezentace, přidat k nim komentář a sdílet je na Facebooku a YouTube. Můžete je také vložit na většinu webových stránek, včetně těch běžících na službách WordPress, Blogger, Weebly a dalších.

  1. PowToon

Videa jsou svatým grálem marketingu sociálních médií, jelikož zahrnují vizuální pohyb a zvukový vjem. Pokud máte na video hvězdný nápad, proměňte ho v realitu pomocí PowToon.

Nepotřebujete být ostřílený střihač. Platforma nabízí několik šablon, které si navíc můžete upravit k obrazu svému (nebo své firmy). Poté stačí nahrát svůj obsah a jednoduše ho sdílet.

Hotovým videem můžete svůj byznys propagovat na sociálních sítích YouTube, Facebook, Vimeo a v podstatě všech dalších.

  1. Magisto

Magisto je další editor videí, který vám pomůže vytvořit profesionálně vypadající video nehledě na vaše zkušenosti. Po nahrání svých videí a zvolení šablony můžete přidat scény, logo, nadpisy, hudbu a komentář.

Verze zdarma je sice omezená, ovšem stále nabízí dostatek možností. Placená verze přináší navíc několik funkcí, včetně možnost podepsat video vlastní značkou a využití komerčně licencované hudby.

  1. Typeform

Jak snadno získat engagement? Zeptat se. Někdy ale položit jednoduchou otázku nestačí. Přesně proto je tu Typeform.

Typeform je uživatelsky přívětivá služba pro tvorbu kvízů. Díky jednoduchému drag-and-drop systému můžete vytvářet otázky různých stylů, včetně několika možných odpovědí, s obrázky, otázky typu ano/ne, krátké a dlouhé texty a tak dále.

Vytvořený kvíz můžete sdílet na jakékoliv sociální síti a získat tak ohlasy unikátním způsobem. Typeform kvízy lze přidat i na vaše stránky.

  1. Playbuzz

Chcete se s vašimi čtenáři trochu pobavit? Interaktivní kvízy s vyhodnocením a okamžitou možností sdílením jsou na sociálních sítích horkým zbožím. Pomocí služby Playbuzz můžete jeden takový vytvořit i vy.

Playbuzz umožňuje vytvořit řadu testů nebo otázek. Jakmile je dotyčná osoba zodpoví, zobrazí se jí konečné skóre (10 z 10 správně!), nebo o sobě něco málo zjistí (například jaké postavě z televizního seriálu se nejvíce podobá).

Jde o jednoduchý způsob, jak zaujmout fanoušky a spojit své jméno s něčím zábavným. Navíc jde o skvělý typ obsahu, protože nutí na vaši značku reagovat i kamarády vašich fanoušků.

  1. Piktochart

Piktochart umožňuje vytvářet z výsledků průzkumů, statistik a dalších vědomostí chytlavou (nad kterou se uživatel pozastaví) infografiku.

Tento typ sociálního obsahu často odrazuje lidi bez citu pro design, protože se zdá být až moc komplexní a tudíž obtížný na tvorbu. Piktochart tento proces zjednodušuje a na výběr poskytuje přes 600 šablon.

Po zvolení šablony zadáte vlastní text, fonty, barvy a logo. Jakmile jste hotoví, můžete svůj výtvor snadno sdílet na sociální média. Rychle a jednoduše.

  1. Visme

Visme je další službou na práci s informacemi. Nabízí několik krásných možností, jak tyto informace vyobrazit, včetně prezentací, infografiky, reportů, wireframů a dalších.

Výtvor lze taktéž sdílet na vašich stránkách, přes URL nebo na sociálních médiích.

  1. Podbean

Mezi obrovské trendy poslední doby patří podcasty. Pokud je vám ale audio obsah cizí, jeho produkce může být překážkou. Díky Podbean můžete během několika málo minut snadno vytvářet profesionální podcasty bez drahého profesionálního softwaru a zařízení.

Podcasty můžete sdílet na Facebooku, Twitteru, Instagramu a dalších. Nebo můžete svůj podcast nahrát a propagovat předplatným přímo přes Podbean.

Nebojte se nepoznaného

Kdysi byla neznalost technologií akceptovatelnou výmluvou pro nevydávání prvotřídního obsahu pro sociální média. Díky těmto nástrojům to už ale neplatí.

Jakmile budete mít formát vašeho obsahu vymyšlený – obrázky, videa kvízy, infografika nebo audio – vyberte nástroj, který nejlépe odpovídá vašim cílům, a pusťte se do práce.

Zdroj: Marketing Land