15 tipů pro lepší PPC reklamu

Chtěli byste vědět, jak psát skvělé PPC reklamy? Pauline Jakoberová se podělila o své několikaleté zkušenosti z oboru.

Každá část vašeho PPC plánu je důležitá, ovšem jen pár jich je natolik rozhodujících a viditelných, jako vaše reklamy. Reklama je často vůbec prvním představením vaší společnosti a my všichni moc dobře víme, jak důležitý první dojem je!

Navíc musí dosáhnout ještě dalších cílů. Musí upoutat pozornost, jasně předat vaši zprávu a přinutit kliknout. To vše při dodržování maximálního počtu znaků a dalších omezení.

Jak tedy psát skvělou psanou reklamu? Zde vám přinášíme 15 tipů pro úspěšnou PPC kampaň.

1. Získejte informace přímo od klienta

Nové klienty vždy požádáme o vyplnění dotazníku, abychom lépe poznali jejich společnost. Vždy trváme na tom, aby byl vyplněn poctivě a jen se nekopírovaly informace z firemních stránek. Nic se totiž nevyrovná informacím přímo od klienta!

Klientova vlastní slova vám poskytnou ten nejpřesnější popis jejich produktu a služeb. Když píšeme reklamu, pečlivě přezkoumáme jejich slova a často používáme jejich fráze a termíny.

2. Vžijte se do mysli cílové skupiny

Ještě než se do psaní pustíte, měli byste tématu rozumět také z pohledu cílové skupiny. S jakými problémy se potýká? Jak daný produkt nebo služba její problémy řeší? Jaké otázky může o vašem produktu mít?

Odpovědi na tyto dotazy vám pomohou směřovat poselství vaší reklamy.

3. Soustřeďte ji na své zákazníky, ne na sebe

Předchozí bod napovídá, že byste měli svou reklamu tvořit o svých zákaznících, ne o sobě. Jinými slovy byste měli používat (nebo naznačovat) spíše slovo „vy“ místo „my“ nebo „naše“.

Podívejte se například na dva následující titulky:

  • „Okružní výlety helikoptérou – Létejte nad Las Vegas“
  • „Okružní výlety helikoptérou – Létáme nad Las Vegas“

Rozdíl je sice nepatrný, celkově je ale lepší ten první, jelikož staví do hlavní role zákazníka (a ne vás).

4. Přidejte výhody

Díky čemu je váš produkt nebo služba tak úžasná? Jaké unikátní výhody přináší?

Pokud jsou tyto výhody pro vaši cílovou skupinu důležité, nezapomeňte je do své reklamy zahrnout.

5. Popište, proč jste lepší než konkurence

Pokud se vaše reklama zobrazí vedle reklamy konkurence, jak si povede? Prozkoumat reklamy konkurence nikdy neuškodí.

Samozřejmě nechcete reklamu konkurence bezmezně kopírovat, může vám ale napovědět, jaké vlastnosti a výhody produktu zdůraznit.

6. Myslete holisticky

Při psaní reklamy se musíte na problém dívat ze všech stran. Proto při psaní reklamy běžně vytváříme plán, který zahrnuje samotnou reklamu a všechna relevantní rozšíření. Tím se vyhnete nechtěnému opakovanému zobrazování jednoho nebo více rozšíření.

Pokud vám občasné opakování pomůže dosáhnout cíle, je samozřejmě v pořádku. Pokud se ale na čtyřech různých místech objeví „Získejte slevu 10 %“, jedná se o plýtvání místem a navíc je to trochu otravné.

7. Přidejte „call to action“

Někde ve své reklamě musíte zákazníkům říci, co mají dělat. Například „Kupte nyní“, „Podívejte se nyní“, „Přesvědčte se sami“ nebo „Požádejte o nabídku“.

Důležité je, aby byl call to action důrazný a jasný. Používejte sloveso akce a přidejte nějaké (opodstatněné) časové omezení, například „Kupte ještě dnes! Sleva končí v pondělí.“

8. Používejte klíčová slova

Samozřejmě nesmí ve vašich reklamách chybět ani klíčová slova, zpravidla v prvním, nebo druhém titulku.

9. Kopírujte potenciální vyhledávací spojení

Čím lépe dokážete přiblížit svou reklamu vyhledávanému spojení, tím lépe.

Pokud například lidé vyhledávají „rozvážka obědů v Praze“, snažte se do své reklamy uvést „rozvážka obědů v Praze“ místo „rozvážíme obědy po Praze“.

10. Stanovte svou cenu (nebo také ne)

Budete se muset rozhodnout, zda ve své reklamě uvedete cenu, nebo ne. Pokud jste provedli patřičný průzkum a víte, že je váš produkt nebo služba cenově konkurenceschopná, pak ji zahrnout můžete. (Hlídejte si ale konkurenci pro případ snížení cen nebo slev.)

Cenu můžete zahrnout také v případě, že máte vysoce kvalitní a dražší produkt a nechcete, aby na reklamu klikali zákazníci hledající ty nejlevnější produkty.

11. Přidejte vymezující prvky, pokud nějaké jsou

V reklamě můžete zahrnout také vymezující prvky. K tomu se částečně váže i zahrnutí ceny jako odrazení zákazníků hledající nejnižší cenu.

Vymezit ale můžete další věci. Například:

Jak lze vidět, reklama na obrázku výše zahrnuje v titulku popis „for corporate groups only“, tedy pouze pro firemní skupiny.

Tím je jasně zdůrazněno, pro koho je nabídka určena.

Naproti tomu reklama na čtvrté pozici takové vymezení neobsahuje. Pokud tedy hledáte „scavenger hunt“ pro nefiremní klientelu, můžete kliknout na tuto reklamu. My nicméně víme, že tato společnost se taktéž zaměřuje pouze na firemní zákazníky. Na jejich reklamu tak mohou klikat zákazníci, kterým nemá co nabídnout.

12. Pečlivě volte své titulky

Co se týče placených reklam, titulky vládnou. Popisek, zobrazený odkaz i rozšíření pouze doplňují titulek reklamy. Titulky tedy pište pečlivě a přemýšlejte nad nimi.

13. Pokud chcete, opisujte

Oproti střední škole můžete v tomto oboru opisovat! Pokud má váš klient existující text nebo jiné marketingové materiály, které jsou opravdu dobré, nebojte se je použít ani ve svých reklamách.

14. Nechte to zkontrolovat někoho druhého

Pokud jste vymysleli a sepsali reklamu vy, neměli byste být zároveň tou osobou, která ji bude kontrolovat. Ve skutečnosti čím více lidí se na vaši reklamu ještě před jejím spuštěním podívá, tím lépe.

U nás k tomu máme zavedený proces. Kolega vytvoří PPC reklamu. Vedoucí skupiny ji zkontroluje, a poté ji vyhodnotíme s naším klientem a odsouhlasíme.

Díky tomu máme na nalezení chyby tři kroky.

15. Testujte, testujte a zase testujte

I pokud věříte, že jste dosáhli dokonalé reklamy, vždy se vyplatí vytvořit další dvě nebo tři a otestovat jejich výkon.

Jak se píše v nápovědě pro AdWords:

V každé reklamní sestavě vytvořte tři až čtyři reklamy, každou s jiným textem, a sledujte, která zaboduje nejvíc. Program AdWords reklamy automaticky střídá a ty nejúspěšnější zobrazuje častěji.

Závěr

Ani ten nejskvělejší PPC program se neobejde bez pořádných reklamních textů. Musíte je mít prostě správně.

Pokud ovšem budete postupovat podle 15 tipů zmíněných výše, budete mít mnohem větší naději, že váš reklamní text zaujme, jasně předá vaše poselství a přinutí kliknout žádané zákazníky.

Zdroj: Search Engine Land