3 kroky k zapamatovatelným PPC reklamám

Co vás přinutí si zapamatovat reklamu? Specialistka na PPC reklamu Purna Virji se s námi podělí o několik způsobů, jak vytvořit snadno zapamatovatelné textové reklamy optimalizovaným cílením a implementací rozšíření.

Proč vám některé reklamy uvíznou v paměti a některé okamžitě zmizí v propadlišti online světa, kterému jsme každý den vystaveni?

Měli prostě tvůrci nezapomenutelné reklamy štěstí? Vzali ostatní základní principy reklamy, trochu se poradili a čekali, jak to dopadne?

Lze vůbec určit, co činí textovou reklamu snadnou zapamatovatelnou?

Tým cestovní společnosti Phocuswright se rozhodl v rámci studie přesně toto zjistit. Uživatelů vyhledávače Bing se ptali na jednoduchou otázku:

Co si nejvíce pamatujete na cestovních reklamách, které jste viděli online?

Výsledky hovoří jasně:

Studie se zaměřovala výhradně na cestovní odvětví, dá se ale předpokládat, že tři největší aspekty budou platit prakticky pro jakékoliv jiné odvětví. Proč?

  • Protože jsme vizuální stvoření. Náš mozek zpracovává obraz 60 000x rychleji než text a 90 % informací putujících do mozku je ve vizuální podobě.
  • Záleží nám na ceně, nebo alespoň na hodnotě.
  • Chceme, aby se věci točily okolo nás.

Pojďme se na všechny tyto aspekty podívat blíže, abychom zjistili, jak z nich co nejvíce vytěžit.

1. Vytvářejte textovou reklamu, která bude vizuálně atraktivní

Ano, textová reklama může být pouze holý text, existují ale možnosti, jak ji učinit daleko atraktivnější.

Níže si přiblížíme obrázkové rozšíření vyhledávače Bing. Díky němu můžete přiřadit k reklamě až pět obrázků, které spolehlivě zaujmou oko potenciálního zákazníka. Příklad:

Multi-Image rozšíření jsou nyní ve fázi otevřené bety, což znamená, že k nim mají přístup všichni inzerenti.

Kromě atraktivního vzhledu slouží obrázky také dalšímu účelu: vedou uživatele na specifickou landing page. Fungují tak v podstatě jako vizuální odkaz.

Co ale dělat, když žádný obrázek pro svou textovou reklamu použít nemůžete? Správně vybraná a použitá slova mohou v zákaznících evokovat ty správné obrázky a emoce, což vaší reklamě pomůže být snáze zapamatovatelnou.

V našem příkladu s květinami byste mohli lidem pomoci si produkt představit lépe navozením vůně použitím následujícího slovního obratu: „Přeneste čerstvou a svěží vůni zahrady do vašeho domova.“

V případě, že prodáváte zimní oblečení, byste zase mohli navodit pocit zimy a říci něco jako: „Zabalte se do ‚jméno produktu‘ a užívejte si podzimní vánek hezky v teple.“

Co mají tyto dva příklady společného?

Oba používají senzorická slova. Slova, která se váží na zrak, sluch, hmat, chuť nebo čich. Evokováním „svěží“ vůně a „tepla“ pobízíme zákazníky, aby si sami sebe v těchto situacích představili.

Tahák na co byste měli myslet:

  • používejte senzorická slova pro evokování obrázků a emocí,
  • používejte specifický jazyk pro popsání obrázku,
  • soustřeďte se na jazyk, který propojí zákazníka s vaším produktem.

2. Poukazujte na slevy a nabídky

Od počátku prvních reklam jsou důležité slevy a akce. Neméně důležité je ale také to, jak tyto slevy a akce podáte, zejména když zvážíte to, že zákazník vám věnuje pozornost čím dál tím kratší dobu.

Zákazníci chtějí vědět:

  • kolik to stojí,
  • kde se to dá koupit,
  • jestli je to ve slevě.

Vaše reklama musí všechny tyto informace jasně sdělovat. Naštěstí vám s tím pomohou vhodná rozšíření.

Rozšíření o propagaci vám umožňuje zvýraznit speciální akce pro zákazníky, kteří vyhledávají ty nejlepší nabídky. Zobrazují se pod samotným reklamním textem a jedná se o až dva řádky dlouhý, dodatečný text, popisující danou akci. Viditelné jsou na mobilech, tabletech i počítačích, čímž zvyšují engagement reklamy a potenciální prokliky. Na obrázku níže naleznete příklad rozšíření v Google Ads.

Tahák na co byste měli myslet:

  • akce by měla být snadno viditelná v rámci reklamy a měla by korespondovat s nadpisem a popisem,
  • akce by měla být relevantní, to znamená, že zobrazené detaily by se měly týkat inzerovaného produktu,
  • text, který není samotným promo kódem, například telefonní číslo, nesmí být obsažen v políčku pro promo kód.

Zvýraznit své slevy a akce můžete také pomocí rozšíření pro cenu. To neřekne zákazníkům pouze to, kolik daný produkt stojí, ale také kde ho mohou zakoupit. Navíc vám umožní zobrazit řadu služeb a produktů, které nabízíte.

Tahák  na co byste měli myslet:

  • ceny použité v rozšíření musí být jasně viditelné na landing page,
  • nemusí vést na stejné URL jako hlavní reklama – rozšíření pro cenu vám umožňuje odkazovat na preferovaného prodejce, například Amazon,
  • v nadpisu se nesmí používat reklamní texty typu „sleva“ nebo „doprava zdarma“.

3. Optimalizujte

Na co byste se měli soustředit pro zvýšení relevantnosti a personalizace? Na optimalizaci vašeho cílení. Díky cílení můžete oslovovat hromadu lidí zároveň, ale s pocitem, jako kdybyste oslovovali každého zvlášť. Pojďme se podívat, jak to funguje.

Vylepšete remarketing dynamickými URL.

Začněte nastavením remarketingových seznamů na základě informací z dynamických URL. V URL níže zvýrazňuje modrozelená barva dynamický prvek, který určuje styl, barvu a velikost šatů. Když pochopíme toto, budeme mít jasnou představu o tom, co zajímá návštěvníka stránky:

Když pochopíme, co návštěvníci hledají, můžeme k nim přistupovat jinak a zobrazit jim lépe optimalizované reklamy.

Pokud například víme, že návštěvník často nakupuje bílé oblečení, můžeme mu nechat zobrazit slevu na bílé oblečení nebo cross-sell na doplňky, které k takovému oblečení ladí. Samozřejmě to závisí také na produktu a kontextu. Trocha selského rozumu nikdy neuškodí:

Dynamické URL nám pomáhají efektivněji pracovat na konverzích.

Nemusí se přitom nutně jednat o maloobchod. Například u cestování nám mohou pomoci data check-inu a check-outu. Zákazníkům pak můžeme zobrazovat zprávy týkající se událostí a akcí konaných v daném intervalu a tím jim ještě více zpříjemnit jejich pobyt.

Dynamickou URL nastavíte takto:

  • začněte zhodnocením nejdůležitějších proměnných,
  • na základě těchto hodnot vytvořte seznam zákazníků,
  • vytvořte patřičnou kopii reklamy, která bude atraktivní pro danou skupinu zákazníků.

Navyšte relevantnost in-market publikem

In-market publikum umožňuje inzerentům cílit na zákazníky, kteří projevili zájem o nákup zboží nebo služby.

Pokud prodáváte například běžecké boty, budete mít větší úspěch, když budete zobrazovat svou reklamu lidem, kteří si opravdu chtějí koupit běžecké boty. Cílit byste tak mohli na následující in-market skupiny:

/Apparel & Accessories/Shoes/Athletic Shoes

Kdo může tyto skupiny využívat? Všichni! Ať už jste malý podnik nebo prodáváte B2B a váš produkt nebo služba spadá pod některou z dostupných in-market skupin, měli byste in-market publikum otestovat.

Jedná se navíc o užitečný nástroj pro rozšíření vašeho dosahu. Oproti remarketingu nejste omezení pouze na zákazníky, kteří už někdy vaši stránku navštívili. In-market vám umožňuje se dostat k lidem, kteří mají zájem o to, co prodáváte, ale možná o vaší firmě neslyšeli nebo je nenapadla.

Dosáhnout na zákazníky se záměrem koupit je skvělý způsob, jak zvýšit pravděpodobnost konverze.

Podle nedávných interních dat Bingu mají in-market reklamy až o 28 % vyšší míru prokliku (CTR) a až o 48 % vyšší míru konverze (CVR) než ta samá reklama bez in-market zákazníků.

Zlatým příkladem budiž cestovní kancelář Vegas.com. Její výsledky zaznamenaly 65% nárůst prokliků a 27% nárůst návratnosti za reklamu.

In-market publikum lze jednoduše nastavit v Google Ads pod záložkou Správce publika pod Vlastním publikem. Přidat můžete také další parametry jako klíčová slova a adresy URL související s produkty a službami, které toto publikum vyhledává.

Nikdy na mě nezapomeň

Vytvořit nezapomenutelnou textovou reklamu se může zdát jako nadlidský úkol vyžadující patřičnou dávku štěstí. Existuje ovšem způsob, jak mu jít naproti:

  • ať je vizuálně atraktivní,
  • ať je hodnotná,
  • ať je osobní.

Potřebné nástroje nejsou hudbou budoucnosti a již nějakou dobu jsou oficiálně k dispozici. Otázkou tedy není „proč je používat?“, ale „proč je nepoužívat?“

Na závěr bychom měli podotknout, že jsme zmínili pouze malý výběr možností, jak učinit textovou reklamu snadno zapamatovatelnou. Na výběr máte celou řadu dalších rozšíření a způsobů. A s nezastavitelným vývojem technologií budou tyto nástroje čím dál mocnější.

Tak jděte a buďte nezapomenutelní.

Zdroj: Search Engine Land