Blog není deníček, je to byznys

Vlastní blog už dávno není pouze prostorem pro uvolnění vlastních myšlenek, ale jedná se také o mocný marketingový nástroj. V článku se dozvíte, co na toto téma hovoří odborník na slovo vzatý, Neil Patel.

Svůj první příspěvek na blog jsem napsal 24. července 2005. V této době už ale není dostupný, jelikož byl otřesný.

Jeho název zněl: „Vyhráváme marketingovou válku vyhledávacích enginů.“

Měl 412 slov, žádné obrázky, žádné externí odkazy a nepřinášel moc velkou hodnotu, protože vás nic nenaučil.

Ale víte co, v roce 2005 se jednalo o sakra dobrej blog.

V té době moc konkurenčních blogů nebylo. Dnes existuje okolo 440 milionů blogů, přičemž v roce 2011 to bylo 173 milionů. V roce 2005 byl celý internet tak malý, že zahrnoval pouze 64 milionů webových stránek (z čehož jen malé procento činily blogy).

Jinými slovy byl můj první blog sakra dobrej, protože něco je lepší než nic. Lidé byli rádi, že se dozvěděli alespoň nějaké informace, i když ne až tak kvalitní.

Během let se ale blogování změnilo. Co platilo v roce 2005 neplatí dnes.

Co znamenalo blogování dříve

Blog byl prostým deníčkem.

Šlo o místo, kde jste se světem sdíleli své osobní zkušenosti. Od fotek míst, která jste navštívili, přes psaní o jídle až po informace o vašem osobním životě…

V roce 2005 ještě nebyly tak oblíbené sociální sítě. Facebook byl spuštěn v roce 2004, ale nebyl tím, čím je dnes. Stránky jako MySpace se pak soustředily zejména na hudbu.

S vývojem sociálních sítí si lidé uvědomili, že bylo jednodušší sdílet osobní příběhy na Faceooku a Instagramu než napsat celý článek na blog.

Jen na Instagramu dnes každý den sdílí svůj osobní život přes 250 milionů lidí. Stačí se na pár sekund podívat na svůj telefon. Je to opravdu naprosto jednoduché.

Proto více z vás používá denně sociální sítě a ne blog.

Představte si to takto… kdybyste chtěli svým přátelům ukázat, co je ve vašem životě nového, bylo by pro vás jednodušší nahrát obrázek na Facebook, nebo napsat článek na blog?

Samozřejmě je jednodušší nahrát fotografii na Facebook. Proto je Facebook tak oblíbený.

Přesně kvůli tomu se začali lidé zajímat o Instagram, Facebook, Twitter, LinkedIn a Snapchat namísto blogování.

Proč tedy lidé neustále vytváří nové blogy?

Popularita blogů roste z několika důvodů. Jak jsme zmínil výše, dnes existuje více než 400 milionů blogů.

Jedním z největších důvodů pro zvýšenou popularitu je ten, že vy jste koneční uživatelé a konzumujete obsah, jaký blog vydává.

Například v USA čte nějaký blog 42,23 % lidí mezi 18 až 49 lety věku.

A protože lidé chtějí číst blogy, Google nemá na výběr a musí je hodnotit. Průměrná stránka, která je zařazená na první stránce Googlu, má 1890 slov:

Důvodů pro založení blogu je hned několik. Nicméně pro někoho, kdo bloguje na týdenní bázi po celých 13 let, jsou těmi největšími důvody pro vytvoření blogu tyto:

  1. Ovládáte svůj vlastní osud – sociální sítě omezily, kolik vašich přátel doopravdy uvidí váš obsah. S blogem máte nad svým osudem větší kontrolu. Můžete sbírat e-mailové adresy a dostat přes ně čtenáře zpět, můžete budovat seznam čtenářů přes push notifikace, můžete nechat hodnotit váš obsah na Googlu… celkově je jednodušší získat konzistentní traffic u blogu než u profilů na sociálních médiích, protože nejste závislí na jediném zdroji trafficu. To je důležitější než kdykoliv před tím, protože největší webové stránky začínají na ostatní stránky posílat čím dál méně trafficu.
  2. Placené reklamy jsou drahéGoogle generoval na reklamách v roce 2005 6 miliard dolarů, toto číslo vyletělo v roce 2017 na 95 miliard dolarů. S neustále rostoucí cenou za reklamu nemáte takové možnosti jako firmy a musíte tak hledat další kanály pro zisk trafficu. Blog je logickou možností, jelikož Google velmi rád řadí psaný obsah. Stačí se podívat na Wikipedii, ta se umisťuje u skoro každého slova a generuje 5,4 miliard návštěv měsíčně.
  3. Marketing se rozvinul na více kanálů – na webu momentálně působí 1 766 926 408 webových stránek. V roce 2005 to přitom bylo pouze 64 780 617. To znamená nárůst o 2627 %. Zároveň to znamená větší konkurenci a více možností pro zákazníka. Proč by si měl někdo vybrat zrovna vás? Důležitou roli hraje značka. Pokud člověk o vaší značce uslyší 7krát, stane se vaším zákazníkem s daleko větší pravděpodobností. Blog vytváří další dodatečnou možnost styku.

Blog není deníček, je to byznys

S rostoucím počtem stránek začalo nabývat na významu i SEO. Ano, Google používá více lidí, ale všichni hledají ty stejné oblíbené výrazy.

V databázi Ubersuggest se momentálně nachází 646 777 704 klíčových slov.

Ze všech těchto slov generuje pouze 15 301 405 klíčových slov objem přesahující 10 000 vyhledávání za měsíc.

Více lidí online neznamená, že hledají nová klíčová slova. Znamená to, že oblíbené výrazy jsou ještě oblíbenější.

Proto je těžší dostat lidi na vaši stránku před konkurencí, protože soupeříte s větším počtem konkurenčních společností.

S důležitější rolí SEO nemáte na výběr a musíte k němu přistupovat jako k byznysu. Vytvářet obsah stojí čas a peníze. Čas a peníze stojí propagování obsahu. A jakmile budete vaše návštěvníky mít, stojí ještě více času a peněz konvertovat tyto návštěvníky v platící zákazníky.

Jinými slovy se vám to kvůli velké konkurenci nebude dařit tak dobře, dokud neinvestujete hromadu času, nebo peněz (ideálně obojího).

Stačí se podívat na Quick Sprout, marketingový blog, do kterého nevkládám moc peněz. I když je starší než NeilPatel.com, generuje mnohem méně trafficu.

NeilPatel.com generuje o 693 % větší traffic, protože do něj vkládám každý měsíc 6místnou sumu (zejména za vývoj volných nástrojů a za tvorbu audio a video obsahu) a přistupuji k němu jako k byznysu.

Závěr

Určitě se vás nebudu snažit přesvědčit o tom, abyste si založili blog. Každopádně věřím, že většina společností by blog mít měla.

Blog je jediným způsobem, jak se na Googlu dobře umístit a generovat traffic bez přímého placení za reklamu na Google AdWords nebo Facebook Ads.

Pokud ovšem chcete, aby to stálo za to, nemůžete k vašemu blogu přistupovat jako k „deníčku“… musíte k němu přistupovat jako k byznysu. Pokud tak neučiníte, nepovede se vám moc dobře.

Pokud chcete, aby se vám dařilo, následujte tyto 3 kroky:

  1. Neustále se soustřeďte na psaní úžasného obsahu – není to o tom napsat dva úžasné články… musíte být úžasní neustále. Trh je natolik konkurenční prostředí, že nemůžete napsat blog o 400 slovech jako já v roce 2005. Ano, pokud budujete nový trh s nulovou konkurencí, klidně piště články o 400 slovech, pravděpodobně se ale nějaká konkurence objeví. Pokud na to nemáte čas, najměte na výpomoc nějakého editora.
  2. Propagujte svůj obsah – jakmile budete nějaký obsah mít, budete ho muset propagovat. To není úplně jednoduché, ale když to budete dělat správně nebo vám s tím někdo pomůže, vyplatí se to.
  3. Na monetizaci se soustřeďte až naposled – většina blogerů, kteří se dostanou takto daleko, čelí jednomu velkému problému… s narůstajícím se trafficem se jejich příjmy většinou nemění. Větší počet návštěvníků ještě nezaručuje zvýšení příjmů. Pokud nevíte, jak efektivně navyšovat příjmy z blogu, opět vám může pomoci někdo zkušenější.

 

Zdroj: NeilPatel.com