Facebook penalizuje Stránky dožadující se lajků, sdílení nebo komentářů

Nejnovějším typem spamu, který chce dostat Facebook z News Feedu uživatelů, je „engagement bait“.

Facebook neustále brojí proti lidem a zejména Stránkám, které se snaží obejít jeho News Feed algoritmus.

Společnost v pondělí oznámila, že bude postihovat příspěvky, které žádají uživatele o like, sdílení, komentář nebo jiný způsob interakce z důvodu navýšení engagementu a vyššího hodnocení příspěvku v News Feedu uživatelů. Facebook tyto příspěvky označuje spojením „engagement bait“.

Facebook se původně pokoušel takovýchto příspěvků zbavit identifikováním Stránek, které engagement baity používají, a odměňováním Stránek, které se tohoto trendu neúčastní. Tato strategie ale zdá se na vymýcení spamu nestačí a zkusí to tak z druhé strany.

Počínaje tímto týdnem bude Facebook penalizovat individuální engagement bait příspěvky. Posléze začne penalizovat i Stránky, které se k této strategii uchylují, čímž bude zasažený organický dosah jejich příspěvků a reklamy.

„Vydavatelé a další společnosti, které ve svých příspěvcích využívají engagement bait, mohou očekávat snížení dosahu těchto příspěvků. Stránky, které opakovaně sdílí engagement bait příspěvky, zaznamenají výrazný pokles dosahu.“ - Napsali v pondělí na blogu Facebooku specialista integrity News Feedu Henry Silverman a inženýrka Lin Huangová.

Tento krok může na první pohled připadat kontraproduktivně. Není pointa Facebooku sdílet něco, co budou chtít sdílet další lidé (nebo lajkovat a komentovat)? Je. Sdílená věc by ale měla být hodnotnější než pouhý požadavek o sdílení. Jinak by se mohl z News Feedu uživatelů stát e-mail v dobách řetězových zpráv. To nikdo nechce, zejména ne Facebook. Sociální síť by totiž přišla o uživatele, kdyby kromě sponzorovaných žádostí inzerentů byl feed uživatelů zahlcen ještě i nesponzorovanými prosbami.

Engagement bait je nejnovějším druhem obsahu, na který se zaměří algoritmus Facebooku kvůli zahlcování News Feedu uživatelů. V posledních několika letech Facebook opakovaně penalizoval clickbait příspěvky, jejichž cílem je přinutit uživatele kliknout na odkaz, aniž by je přivedl na toužebný obsah. Taktéž se zaměřil na spamující odkazy na stránky, které obsahovaly až příliš reklam v porovnání s originálním obsahem, stejně jako na fotografie, které se tvářily jako videa spuštěná pouhým kliknutím.

Zdroj: Marketing Land