Facebook se bude opět soustředit na rodinu a přátele

Facebook před pár dny oznámil návrat ke kořenům. Podle Marka Zuckerberga bude News Feed uživatelů opět upřednostňovat příspěvky od přátel a rodiny namísto Stránek a médií.

Adam Mosseri v oficiálním prohlášení oznámil, že dojde k úpravě News Feedu Facebooku ve prospěch interakce mezi lidmi, na kterých uživatelům záleží. Po aktualizaci dojde k preferování smysluplných konverzací, které budou následně zobrazovány přednostně. Takové příspěvky inspirují uživatele k další konverzaci, kterou mohou chtít sdílet mezi ostatní nebo na ni sami reagovat.

Kvůli tomuto opatření mohou očekávat Stránky snížení jejich dosahu. Zejména v případě Stránek, jejichž příspěvky nezaznamenávají dostatek enagagementu, tedy zejména sdílení a komentářů. Na druhou stranu může dojít k lepšímu hodnocení Stránek, jejichž příspěvky potřebnou diskuzi vyvolávají. Ovšem pozor na příspěvky typu „Označte přítele!“. Facebook tento obsah označuje pojmem „engagement bait“ a Stránky používající tuto strategii aktivně penalizuje.

K situaci se vyjádřil i samotný Mark Zuckerberg:

Jak byste měli na tuto změnu reagovat

Aktualizace ještě nepředstavuje žádný konec světa. Určitý typ obsahu Stránek generuje více sdílení a organické konverze, například živá videa, která podle samotného Facebooku generují 6x více engagementu než videa neživá.

Preferován bude obsah s velkým množstvím komentářů a odpovědí. Živá videa jsou přesně tím typem obsahu, kterému se tomuto typu engagementu dostává.

Nicméně s tolika pravidly o autentickém obsahu, který nesmí být zavádějící a nesmí vynucovat engagement a prokliky, může být pro marketéry opravdu matoucí, co po nich algoritmus vlastně chce.

Na jednu stranu může změna pro firmy znamenat velký zásah, na stranu druhou ovšem mohou firmy svůj obsah ladit k vyvolání smysluplné konverzace. Nový algoritmus Facebooku bude preferovat příspěvky, které budou vybízet autentický engagement místo pasivních lajků a sdílení.

Tím se dostáváme zpět k základům marketingu: naslouchat zákazníkům.

Společnosti by měly tuto příležitost využít k naslouchání zákazníkům a tvořit obsah, který je bude zajímat a vytvářet smysluplnou konverzaci.

Musíme ovšem podotknout, že uživatelé mají možnost si přizpůsobit zobrazování obsahu určitých Stránek na svém profilu (díky trefně pojmenované možnosti „See First“ na Stránce pod záložkou „Following“).

Spousta uživatelů o této funkci možná neví. To přináší marketérům prostor je s ní obeznámit. Nemusíte se přitom bát použít podobný obrázek jako ten výše.

Dejte si ovšem pozor, abyste s touto informací netlačili příliš na pilu a nadále se soustředili na tvorbu kvalitního a vhodného obsahu. Uživateli musí být tato možnost nějakým způsobem prospěšná a sám se o ni musí chtít podělit způsobem, který napraví pošramocenou pověst sociálních médií.

Zdroj: HubSpot, Facebook