Facebook testuje nástroj pro usnadnění odesílání hromadných zpráv v Messengeru

Messenger Broadcast by mohl společnostem přinést jednoduché rozhraní pro odesílání zpráv více uživatelům zaráz.

Facebook provádí interní testování nástroje, pomocí kterého budou moci firmy posílat svým zákazníkům hromadné zprávy.

Podle screenshotů Matta Navarry z The Next Web se novinka jmenuje Messenger Broadcast a jde o samoobslužné rozhraní pro starší Broadcast API Messengeru.

Loňský rok představil Messenger pro vybrané podniky možnost předplatného, které jim umožňovalo odeslat zprávu několika lidem zároveň. Minulý měsíc pak služba odhalila Broadcast API pro automatizaci těchto zpráv na uživatele, kteří mají s podnikem na Messengeru otevřenou komunikaci. Ne každá firma nicméně disponuje vlastním vývojem a zdroji, aby si mohla dovolit propojit svůj Messenger účet s Broadcast API. Proto přichází Messenger Broadcast. Messenger Broadcast je pro Broadcast API to stejné, jako je Ads Manager pro Ads API Facebooku.

Když už jsme u reklam, není známo, jestli budou moci firmy posílat přes Messenger Broadcast sponzorované zprávy. Podle screenshotů Navarry jsou zprávy odesílané přes tento nástroj zdarma. To ostatně platí i pro Broadcast API. Podle informací pro vývojáře navíc nesmí být zprávy posílané přes Broadcast API reklamního charakteru.

Jakmile dojde k oficiálnímu vypuštění Messenger Broadcastu (jestli k němu opravdu dojde), mohlo by u něj dojít i k povolení sponzorovaných zpráv, ačkoliv není jasné, k čemu by byly dobré. Zaprvé, sponzorované zprávy jsou v podstatě placenou verzí hromadných zpráv přes Messenger Broadcast, které jsou zdarma. Oba typy zpráv jsou navíc omezené pouze na uživatele, kteří již s firmou tímto způsobem komunikovali. Placená verze přináší navíc akorát propracovanější správu. Zadruhé, firmy si již mohou zakoupit sponzorované zprávy přes Ads Manager. Na druhou stranu nic z toho ještě pořád neznamená, že Facebook nepřidá do Messenger Broadcastu tlačítko „Propagovat tuto zprávu“.

Zdroj: Marketing Land