Facebook usnadňuje cílení na mezinárodní zákazníky

Facebook spustil čtyři nové nástroje, díky kterým mohou firmy inzerovat a vyhledávat zákazníky po celém světě.

Inzerenti se mohou přes Facebook dostat k více než 2 miliardám lidí, není to ale snadné. Společnost se to snaží napravit.

Před několika dny vypustil Facebook nové funkce pro usnadnění mezinárodní propagace firem. Mezi čtyři nové funkce spadá například vylepšení kampaně cílené na zákazníky mluvící jinými jazyky a nástroje pro vyhledávání zákazníků z různých míst.

Nové funkce Facebooku mají za cíl pomoci firmám vylepšit jejich mezinárodní obchod, ale zároveň pomoci s mezinárodním obchodem Facebooku. Ačkoliv se 88 % zákazníků Facebooku nachází za hranicemi USA a Kanady, 48 % příjmů pochází z reklam cílených právě na obyvatele USA a Kanady. Aby Facebook tento rozdíl vymazal, musí pomoci inzerentům dostat jejich kampaně i jinam. Nové možnosti, jak toho docílit, jsou následující.

Dynamická optimalizace jazyka

Inzerenti chtějí komunikovat se svými zákazníky v jejich rodném jazyce. To se ale lehko řekne. Například kampaň zaměřená na milovníky fotbalu v USA by musela mít třeba anglickou a španělskou verzi textu, i když ostatní aspekty reklamy jsou naprosto totožné. Před tím museli inzerenti vytvořit kvůli rozdílným jazykům dvě samostatné kampaně. To už ale neplatí. Díky nové funkci s názvem dynamická optimalizace jazyka (dynamic language optimization) mohou firmy vytvářet jednotné kampaně s textem v několika jazycích. Facebook pak bude automaticky uživatelům zobrazovat verzi korespondující s jejich preferovaným jazykem nastaveným na Facebooku.

Podobní zákazníci z několika zemí

V minulém roce Facebook firmám povolil vzít své seznamy zákazníků a vyhledat tzv. podobné zákazníky z lidí, kteří sdílí podobné charakteristiky, ale žijí v jiných zemích. Firmy musely nicméně tento proces opakovat pro každou zemi zvlášť. Nyní Facebook tuto nepříjemnost odstranil a umožňuje firmám hledat podobné zákazníky napříč několika zeměmi nebo oblastmi zároveň.

Cílení na více měst

Občas se může stát, že si firma není jistá, na které město se má zaměřit. Nyní lze cílit na několik měst v závislosti na jejich populaci a Facebook sám zaměří kampaň na obyvatele těch měst, která dané kritérium splňují.

Vyhledávač mezinárodních zákazníků

Zmíněné funkce jsou vhodné pro firmy, které mají alespoň základní představu o mezinárodních zákaznících, ke kterým by se chtěly dostat. Některé firmy ovšem tuto základní znalost teprve zjišťují. Facebook tedy uvolnil naprosto základní nástroj, pomocí kterého to lze zjistit. Pomocí nové funkce Cross-Border Insights Finder mohou firmy zvolit výchozí zemi, ve které momentálně inzerují, zaměření činnosti a cíl své kampaně. Facebook následně vytvoří seznam zemí, ve kterých podobní inzerenti zaznamenali úspěch z pohledu pravděpodobnosti konverze uživatelů, relativních nákladů na reklamu a konkurenceschopnosti příslušných reklamních trhů. Firmy si mohou také ručně vybrat 11 zemí pro porovnání s daným odvětvím a cílem kampaně.

Zdroj: Marketing Land