Jak často byste měli přispívat na sociální média?

Sociální média mohou být matoucím místem, dokonce i pro odborníky. Jaké sítě byste měli využívat, co byste na ně měli psát, jak často byste na ně měli psát a opravdu záleží na tom, kdy na ně budete psát?

Kvůli těmto otázkám jsme se rozhodli zanalyzovat zákaznická data HubSpot. Celkem jsme měli k dispozici zhruba 10 tisíc různých účtů na každé platformě, 15 tisíc příspěvků na firemní stránky LinkedIn, 25 tisíc příspěvků na firemní stránky Facebooku a téměř 60 tisíc příspěvků na Twitteru.

Rádi bychom tyto otázky pro všechny marketéry nadobro uzavřeli. Jak často by měli správci sociálních médií přispívat na Facebook, Twitter a LinkedIn, aby za své peníze vygenerovali co nejvíce reakcí? A v jakém čase by přispívat měli?

Kdy je nejlepší čas pro přispívání na Twitteru?

Obecně řečeno na čase nezáleží – ano, čtete správně. Na úplném začátku a konci dne sice nějaký nárůst prokliků pozorujeme, nicméně je během těchto částí dne výrazně menší objem a tudíž se nejedná o statistický trend.

Na Twitter přispívejte kdykoliv se vám to hodí. Soustředit byste se měli na obsah, ne na čas.

 

Twitter clicks

Který den je pro přispívání na Twitteru nejlepší?

U většiny tweetů nezáleží na tom, ve který den je zveřejníte.

Opravdu dobré tweety – ty v 95. percentilu – mohou podávat lepší výsledky při zveřejňování v neděli, pondělí nebo úterý, nicméně až takový rozdíl to není.

Twitter dny

Jaká je optimální publikační frekvence na Twitteru?

Twitter je většinou chronologická sociální síť a tudíž čím více marketér přispívá, tím více budou jeho příspěvky vidět a tím více prokliků celkově získají.

Na Twitteru platí čím více příspěvků, tím lépe.

Twitter posty

Pokud máte na Twitteru alespoň 100 followerů, každý příspěvek vám přinese medián 2,5-3 prokliky. To vás samozřejmě neopravňuje ke špatným příspěvkům – ty vaší značce ani proklikům nepomohou – nicméně jde o dočasnou platformu a tudíž není nezbytně nutné mít dokonale uhlazené texty, jako je tomu na ostatních sociálních sítích.

Kdy je nejlepší čas pro přispívání na LinkedIn?

Medián prokliků se za celý den vůbec nemění, nicméně 95. percentil příspěvků vykazuje pád při zveřejňování pozdě odpoledne – přibližně po páté hodině. Příspěvky na LinkedIn byste tedy měli plánovat na pracovní hodiny (koneckonců se jedná o profesionální pracovní síť). Soustředit byste se ale přeci jen měli na obsah a ne čas.

LinkedIn kliky

Který den je pro přispívání na LinkedIn nejlepší?

Příspěvky zveřejněné v pondělí, sobotu a neděli nemají tak dobré výsledky jako ty zveřejněné v úterý, středu, čtvrtek a pátek. Publikum je v pondělí příliš zaneprázdněno prací, a kdo by chtěl na práci myslet o víkendu?

Na LinkedIn se nejvíce vyplatí publikovat úterky a středy – obvykle vykazují vyšší medián a také 95% percentil prokliků.

LinkedIn dny

Jaká je optimální publikační frekvence na LinkedIn?

Po více než 5 příspěvcích týdně (pro většinu společností to znamená jeden příspěvek každý pracovní den) začne návratnost investice dramaticky klesat.

LinkedIn totiž pravděpodobně nechce zahlcovat feed uživatelů příspěvky stejné společnosti. Druhý příspěvek ve stejný den tak může kanibalizovat výkon toho prvního.

LinkedIn posty

Stránkám s alespoň 100 followery přinesou první dva příspěvky v týdnu obvykle každý dva prokliky. Desátý příspěvek v jednom týdnu pak přidá zhruba 0,5 prokliku. Marginální efektivita vytváření obsahu pro LinkedIn dosahuje maxima při 2 příspěvcích týdně. Pro maximální návratnost stráveného času při vytváření obsahu pro LinkedIn tedy doporučujeme sdílet dva až pět příspěvků týdně.

Kdy je nejlepší čas pro přispívání na Facebook?

Většina příspěvků na Facebooku si podle mediánu nevede moc dobře. Na druhou stranu 95. percentil je velice variabilní, zejména na začátku a na konci dne. Jelikož se ale v této době objevuje méně příspěvků, nejedná se o statistiky, se kterými mohou marketéři počítat. Doporučujeme se tedy soustředit na obsah a ne na čas ani den v týdnu. Více na toto téma později.

Facebook casy

Který den je pro přispívání na Facebook nejlepší?

Facebook dny

Medián není. Ne, opravdu se nejedná o chybu. Medián prokliků všech účtů byl roven nule. To z důvodu, že na Facebooku se dostane vysoko pouze opravdu kvalitní obsah. Ideální den na publikování na Facebooku neexistuje. Nicméně přispívat vyjde o něco lépe v neděli. Sobota a pátek zaznamenávají menší přirozený pokles v počtu příspěvků a engagementu.

Jaká je optimální publikační frekvence na Facebooku?

Podobně jako u LinkedIn, jakmile publikujete více než pět příspěvků týdně (pro většinu společností to znamená jeden příspěvek každý pracovní den), začne návratnost investice dramaticky klesat.

Stránkám s alespoň 100 followery přinesou první dva příspěvky medián jednoho prokliku každý. Desátý a každý další příspěvek přinese pouze polovinu prokliku a nadále padá. Tudíž doporučujeme publikovat na Facebooku dva až pět příspěvků týdně.

Facebook frekevence

Facebook upřednostňuje „čerstvý“ obsah a nechce zahltit feed uživatelů pouze jedinou společností. Pokud tedy společnosti publikují více než jeden příspěvek denně, druhý příspěvek kanibalizuje ten první. Více než jeden příspěvek denně vás navíc nebude stát pouze klesající ROI, ale pokud nebudou vaše příspěvky zaznamenávat dostatečný engagement, Facebook může vaši stránku dokonce poškodit svým algoritmem.

Pokud mají ovšem vaše příspěvky pravidelně dostatek liků a komentářů, více než pět od každého, pak dává smysl publikovat víc. Klíčem je u této platformy engagement. Dokud se vašemu publiku líbí, co píšete, Facebook vás bude odměňovat a váš obsah mezi vybranými příspěvky zobrazovat.

Takže... Proč vůbec na Facebook přispívat?

Pro publikování na Facebook existují tři hlavní důvody:

  1. Publikováním na Facebooku ukazujete stávajícím a potenciálním zákazníkům, že se vašemu obchodu aktivně věnujete. Mnoho lidí chodí na Facebook, aby něco o společnosti zjistili. Pokud není vaše stránka na Facebooku kompletní a nejste na ní aktivní, mohou se rozhodnout pro konkurenci, která na této platformě více vyčnívá.
  2. Na Facebooku je snazší vytvořit virální příspěvek. Každá úroveň zaznamenává znatelný počet mimořádných hodnot, což znamená, že pokud budete na Facebooku virální, vaše čísla budou velmi, velmi vysoká. Jedna Facebooková stránka obdržela během takového období 8 tisíc prokliků. A to publikovala pouze pětkrát týdně.

Nejvyšší počet prokliků, jaký získal jediný účet na LinkedIn, byl zhruba 1 tisíc. Na Twitteru to bylo necelých 7 tisíc, nicméně tento účet zveřejnil daný týden přes 100 příspěvků. Co z toho plyne? Virální příspěvek na Facebooku může zaznamenat daleko vyšší hodnoty než na ostatních sítích.

  1. Reklama na Facebooku nabízí jedno z nejvyšších ROI u sociálních reklam, jaké si můžete koupit, zejména pokud využíváte cílenou reklamu. Propagace publikovaného příspěvku, a tedy navýšení počtu zobrazení (a followerů), je navíc na Facebooku nejjednodušší.

Co tohle všechno znamená pro vaši strategii pro sociální média?

Co se týče publikování na Facebooku a LinkedIn, pamatujte, že můžete mít pouze dva až pět příspěvků týdně, které síť uživatelům aktivně zobrazí. Soustřeďte se tedy na kvalitu každého příspěvku (a obsah vhodný pro vaše publikum). Jako měřítko úspěchu při zvětšování vašeho publika použijte narůstající počet liků, komentářů a sdílení. Snažte se také si osvojit algoritmus pro zobrazování příspěvků.

Co se Twitteru týče, publikujte, jak se vám zachce. Timeline se aktualizuje tak často, že se k nejvíce lidem dostanete častějšími příspěvky.

Zdroj: https://blog.hubspot.com/marketing/how-frequently-should-i-publish-on-social-media