Jak pravidelně vytvářet 7 backlinků týdně

Znáte backlinky? Pokud ne nebo se o nich teprve dozvídáte, určitě tento koncept zařaďte do svého každodenního života.

Podle definice je backlink příchozí odkaz z jedné webové stránky na druhou.

Kdykoliv zmíní webová stránka váš název, značku nebo společnost společně s odkazem na vaše stránky, jedná se o backlink.

Ovšem ne vždy se musí jednat o záměr. Například může skupina provádět výzkum, narazit na vašich stránkách na vhodnou statistiku a nechce vás okrást o zásluhy. Nic neobvyklého. Na to ale nemůžete spoléhat.

Měli byste se backlinkům věnovat?

Rozhodně.

Následně si řekneme proč.

Zaprvé, zmínka a odkaz na vás z ostatních stránek je skvělý způsob, jak na vaší stránce zvýšit návštěvnost. Čtenář, který o vás nikdy neslyšel, pravděpodobněji klikne na odkaz, pokud ho uvádí oblíbený zdroj. To ale není vše. Backlinky ovlivňují vaše vyhledávácí hodnocení v algoritmu Googlu:

Vysoké umístění na Googlu by mělo být vaší nejdůležitější prioritou.

Podle Net Market Share pochází přes 97 % celosvětového vyhledávání z mobilů a tabletů právě přes Google. Navíc je zodpovědný za 75 % celkového vyhledávání na stolních počítačích. Podívejte se na graf výše. Téměř 24 % hodnocení tvoří důvěryhodnost hostitelské domény. Přes 20 % hodnocení tvoří externí odkazy na vaši stránku. Backlinky vám tedy mohou pomoci se zhruba 44 % faktorů, které ovlivňují vaše umístění ve vyhledávačích. A to ani nezahrnuje návštěvnost, prokliky a oblíbenost stránky.

Nyní vám ukážeme, jak můžete vytvořit 7 backlinků každý týden.

1. Využívejte nefunkční odkazy

Nefunkční odkazy mohou ublížit hodnocení vaší stránky. Klíčem je najít nefunkční odkazy na jiných stránkách a nahradit je odkazem na vaši stránku. Navíc jde o skvělý způsob, jak si utvářet novou síť spolupracovníků, přátel a prospěšných obchodních partnerů.

Jak na to.

Najděte webové stránky z vašeho odvětví. Pokud například provozujete restauraci, hledejte blogy o jídle nebo stránky hodnotící taková zařízení.

Dále používejte služby jako je Dead Link Checker.

Většina lidí tyto nástroje používá pro kontrolu nefunkčních odkazů na svých vlastních stránkách. K tomu je můžete samozřejmě využít také. My na to ale půjdeme jinak.

Vyhledávejte nefunkční odkazy na webových stránkách, které se týkají vašeho odvětví. Poté kontaktujte osobu provozující danou stránku a informujte ji o nefunkčních odkazech. Provozovateli tak prokážete laskavost, protože jak jsme již zmínili, nefunkční odkazy škodí hodnocení stránky. Poté můžete navrhnout nahrazení daných odkazů odkazy na vaše webové stránky.

Celý proces je samozřejmě o něco složitější. Správce stránek nemusí vaší žádosti vyhovět. Jednoduše může poděkovat za informaci a odkazy nahradit nějakými jinými. Za zkoušku nic nedáte. Berte to takto:

Jaká byla šance, že bude vaše stránka náhodně vybrána jako náhražka za nefunkční odkaz? Pravděpodobně prakticky nulová. Když to zkusíte, alespoň se o vás bude vědět. Nebojte se a zkuste to.

2. Přispívejte na cizích stránkách

Možná si říkáte, že jsme se zbláznili, že vám nestojí za to vytvářet obsah pro cizí stránky. Velká chyba.

Jistě, počet měsíčních příspěvků na vašem blogu má pozitivní dopad na příchozí návštěvnost vašich stránek.

Lidé se ale na tato čísla dívají špatně. Ano, samozřejmě píšete každý měsíc na své vlastní stránky spoustu článků. To ale neznamená, že nemůžete přispívat i na další blogy. Není to žádná ztráta času.

Guest blogging je efektivní inbound marketingovou strategií. A nebude vás nic stát. Jedinou cenou je strávený čas psaním. Guest blogging vám otevře spoustu nových dveří.

Zaprvé, vaše jméno, společnost a značka se dostanou mezi nové čtenáře, kteří o vás nemuseli nikdy před tím slyšet.

Zadruhé, dostanete možnost vytvořit v článku backlinky na vaši vlastní stránku. Jestliže vám uznávaná společnost nabídne napsat guest post na svou stránku, řekněte ano. Samozřejmě můžete takové stránky sami aktivně vyhledávat.

3. Napodobujte metody používané konkurencí

Pokud se vaší konkurenci daří budovat backlinky, můžete následovat její vzor. Přihlaste se k odběru novinek vaší konkurence. Sledujte je na sociálních médiích. Všímejte si její taktiky. Jedná se o efektivní způsob, jak analyzovat svou konkurenci.

V rámci analýzy můžete využít i její strategii pro budování backlinků. K tomu používejte služby jako Monitor Backlinks.

S touto službou můžete monitorovat:

  • domény,
  • konkurenci,
  • klíčová slova.

Nabízí podobnou strukturu jako Google Alerts, kterou určitě znáte. Jediným rozdílem je, že se tato služba soustředí výhradně na backlinky. Zde příklad, jak bude vypadat váš report:

Pokud zjistíte, že má vaše konkurence nepřekonatelnou strategii na budování backlinků, použijte tu stejnou.

Jaké stránky zmiňují vaši konkurenci? Ozvěte se jim a zeptejte se, jestli pro ně můžete napsat guest post. Nebo jim pošlete odkaz na vámi vytvořenou infografiku a nabídněte ji jako zdroj informací. Monitorování zvyklostí vaší konkurence je skvělým způsobem, jak se udržet v čele.

4. Komunikujte s blogery a novináři

Před chvílí jsme mluvili o kontaktování správců webových stránek z důvodu tvorby backlinků z nefunkčních odkazů na jejich stránkách.

Stejný koncept můžete aplikovat i na webové stránky spravované blogery a novináři. A pokud žádné nefunkční odkazy nemají, stejně je kontaktujte. Nemůže vám to uškodit.

Pokud nevíte, jak kontaktovat tu správnou osobu, zkuste najít záložku „Kontakty“ přímo na jejich stránkách. Pokud nenajdete ani e-mailovou adresu, zkuste vyhledat danou osobu podle jména na jiných portálech. Má účet na LinkedIn? Spojte se s ní tam. Taktéž ji můžete kontaktovat zprávou na Facebooku nebo jiné sociální platformě.

Představte se. Dané osobě sdělte, proč se vyplatí vaše stránky zmínit na jejím blogu.

5. Aktivně propagujte svůj obsah

Pokud uživatelé nenajdou váš obsah, nebudete moci generovat žádné backlinky.

Jak propagovat vlastní obsah? Propagace obsahu by měla být hlavní náplní vašeho dne. Vlastnit webovou stránku nestačí. Potřebujete různé způsoby, jak dostat váš obsah na různé kanály. Používáte jako marketingovou strategii videa?

Měli byste.

Videa nabývají na popularitě, zejména na mobilních zařízeních.

Online marketéři tento trend uznávají a patřičně se na něj připravují. Pokud pro propagaci svého obsahu videa nepoužíváte, konkurence vás předběhne. Vybudujte úspěšný kanál na YouTube. YouTube videa jsou optimalizována pro mobilní zařízení, což je dle grafu výše nezbytné. Taktéž má mobilní aplikaci, tudíž lidé nebudou mít problém vaše videa najít.

Ta samá videa navíc můžete zveřejnit na dalších portálech:

  • Facebook,
  • Twitter,
  • vaše webové stránky,
  • stránky dalších lidí v podobě guest postů.

Jde o efektivní strategii propagace obsahu. Marketingoví specialisté důležitost videí uznávají a plánují jejich častější využití:

Většina společností plánuje příští rok zahrnout nějakou formu video marketingu jako součást šíření vlastního obsahu. Vy musíte udělat to samé. Díky propagování obsahu vás lidé snáze najdou. Výsledkem bude více backlinků.

6. Vytvářejte na svých stránkách infografiku

Lidé zbožňují obrázky a obrazová data. Využijte toho ve svůj prospěch. Zde je krásný příklad od Marketing Profs:

Podívejte se, s čím přišli oni. Našli studii a přetavili ji do vizuální podoby. Co někdo jiný využije na svém blogu s větší pravděpodobností? Čísla, nebo infografiku?

Odpověd zní infografiku.

Pro čtenáře je jednodušší najít a pochopit infografiku, zejména v případě dlouhých příspěvků. Vytvářejte infografiku. Lidé ji budou používat na svých stránkách a backlinkovat na vaši stránku jako na zdroj. Jde o nesmírně efektivní činnost. Pokud nás čtete pravidelně, tak víte, že u našich článků vždy uvádíme zdroje s backlinky.

Zde zveřejňujeme několik tipů pro tvorbu infografiky:

  • Buďte relevantní. Používejte informace, které se týkají vašeho odvětví nebo vašeho pole působnosti.
  • Používejte čitelné obrázky. Nikdo nebude vaši infografiku používat, pokud se nebude dát snadno přečíst nebo snadno pochopit.
  • Používejte přesná čísla. Ujistěte se, že vaše informace pochází z věrohodného a kvalitního zdroje. Nechcete být známí tím, že poskytujete nepřesné statistky.
  • Používejte aktuální informace. Data se časem mění. Nezapomeňte vaši infografiku aktualizovat. Nevytvářejte každý rok úplně novou, aktualizujte ty staré.

Tvorba infografiky navíc zvýší návštěvnost vašich stránek a jedná se o skvělý způsob tvorby backlinků.

7. Pište hodnocení a komentáře

Toto je obrovská příležitost, jak backlinkovat na vaši stránku.

Komentujte na souvisejících blozích a u článků týkajících se vašeho odvětví. Při psaní komentářů používejte vždy vaše celé jméno. Jde o perfektní příležitost pro generování potencionálních zákazníků.

Zde uvádíme několik tipů, který byste měli mít na paměti při komentování cizího blog postu:

  • Mluvte přímo s autorem.
  • Na začátku komentáře ho oslovte křestním jménem.
  • Zaměřte se na určité téma v článku nebo se ptejte.
  • Komentář by měl být relativně krátký, ale ne až moc.
  • Vždy používejte svou platnou e-mailovou adresu, aby vás mohli lidé kontaktovat.
  • Nespamujte.
  • Váš komentář by neměl být celý o vašem obchodu ani webové stránce.
  • Držte se tématu.
  • Umístěte do svého komentáře backlink, ale přirozeně.
  • Nebojte se komentovat na velkých blozích jako Forbes nebo Mashable.

Opět, jde o skvělý způsob, jak se dostat mezi lidi.

Závěr

Nyní máte metodu pro budování backlinků pro vaše stránky na každý den v týdnu.

Všech sedm zmíněných taktik funguje a ani jedna není nijak náročná. Budování backlinků musí být běžnou součástí vaší obsahové marketingové strategie.

Proč?

Backlinky ovlivňují hodnotící algoritmus Googlu.

Jde o nejoblíbenější vyhledávač na světě. Pokud jste se nikdy aktivně o budování backlinků nesnažili, námi sdílené strategie vám pomohou začít.

  • Začněte kontaktováním správců webových stránek, blogerů a novinářů.
  • Používejte online nástroje pro nefunkční odkazy.
  • Snažte dostat vaši stránku jako náhražku za nefunkční odkazy. Ani pokud nefunkční odkazy nenajdete, neuškodí webové stránky přesto kontaktovat a nabídnout backlink.
  • Neodmítejte guest posting. Hledejte webové stránky, kterým by se mohl guest post hodit.
  • Vytvářejte infografiku. Lidé budou vaše obrázky používat jako zdroj informací pro své články.
  • Aktivně propagujte svůj obsah.
  • Používejte portály jako YouTube a vytvářejte videa.
  • Sledujte, co dělá vaše konkurence. Pokud má skvělou strategii na budování backlinů, vyzkoušejte ji také.
  • Komentujte blogy a články. Jde o skvělou příležitost, jak se dostat mezi lidi a vybudovat backlinky na vaši stránku.

Zdroj: Quicksprout