Jaké content marketing strategie mají největší vliv na SEO?

Termín „content marketing“ (vytváření obsahů) je velmi široký. Zahrnuje celou řadu různých strategií a technik. Nakonec se ale vždycky dostanete k tomu, že jedním z vašich hlavních cílů je vytvořit obsah, který se na stránkách vyhledávačů umísťuje co nejvýše.

To je důležité, protože pořadí ve vyhledávačích je u mnoha společností základem pro to, aby jejich stránky navštívilo co nejvíce uživatelů.

Výzkum, který provedla společnost The Bright Edge, dokonce „potvrdil, že organické pořadí ve vyhledávačích rozhoduje o 51 procentu návštěvnosti webových stránek B2B a B2C, což překonává všechny ostatní kanály”.

To znamená jediné.

Potřebujete určit vztah mezi obsahovými strategiemi a pořadím ve vyhledávačích.

Na základě něj potom můžete vyladit svoji content marketing kampaň a definovat nejvhodnější oblasti, na něž se máte zaměřit.

V tomto článku analyzujeme data z mnoha výzkumů a přinášíme jasný návod na to, jaké obsahové strategie si zaslouží největší pozornost.

Pojďme se tedy podívat na to, které strategie mají hlavní vliv na pořadí ve vyhledávání podle klíčových slov.

Kvalitní obsah

Nebudeme plýtvat váš čas vysvětlováním, jak je důležité produkovat kvalitní obsah.

To už samozřejmě víte.

Pojďme se však podívat na tuto statistiku z infografiky na Quick Sproutu:

Stránky s dobrým obsahem generují o 97% více zpětných odkazů z webu.To je hodně odkazů!

Zpětné odkazy na Váš web hrají v procesu SEO hlavní roli.

Tento graf od Mozu ilustruje důležitost odkazů a jejich vliv na algoritmus Googlu:

Shrňme si, co nám tyto informace říkají.

Vytvoříte-li kvalitní obsah, budete mít větší počet odkazů.

Tyto odkazy budou zlepšovat vaše SEO a tím se posunete výše ve vyhledávačích.

V maximální možné míře se tedy musíte snažit udržovat co nejlepší kvalitativní standardy.

Délka obsahu

Další zásadní věcí je délka obsahu.

Ta je v dnešní době naprosto klíčová.

Vzpomínám si na dobu před několika lety, kdy měl průměrný příspěvek na blogu přibližně nějakých 500 slov.

Když se ovšem podíváte na většinu příspěvků, jež se umísťují na první stránce v Googlu v dnešní době, jen málokterý mezi nimi má méně než 1000 slov.

Abyste viděli, nakolik důležitá je délka obsahu, podívejme se na pár grafů.

První z nich je z poměrně starého článku (září 2012) na Quick Sproutu, který vychází z dat výzkumu provedeného SerpIQ:

Jak vidíte, úplně všechny články, které se objevily na první straně, měly minimálně 2000 slov.

Abychom byli úplně přesní:

První výsledek měl typicky 2416 slov a 10. výsledek měl 2032 slov.

Novější výzkum (září 2016) od Briana Deana z Backlinka vyšel velmi podobně:

Podle jeho zkoumání:

Průměrný počet slov na první stránce Googlu je 1890.

To je o více než 500 slov méně než v původním průzkumu provedeném SerpIQ v roce 2012 – přesněji o 526.

I tak je evidentní, že délka obsahu má zásadní význam pro umístění ve vyhledávání.

Proč tomu tak je?

  1. Za prvé, lidé mají v dnešní době tendenci obsah jenom zběžně proběhnout.Jen málokdo si skutečně dá tu práci a pročte si celý článek o 2000 slovech odshora až dolů.
    Místo toho si ho běžný čtenář proletí, a pokud ho zaujme nějaký podtitulek, možná si přečte kousíček textu pod ním.
    Delší článek jde této nové metodě čtení naproti.
  2. Za druhé, čím je článek delší, tím více se na něj jiné stránky odkazují.

Na tom není nic překvapujícího.

Čím delší článek napíšete, tím více je možností se na něj odkázat.

Podtrženo a sečteno, delší obsah znamená vyšší pozici ve vyhledávání.

Je otázka, zda delší obsah není jen „bublina“, která za pár let splaskne.

Momentálně je to však důležitější než kdykoli dříve.

V každém případě se však zdá být zjevné, že optimální počet slov se významně snížil. Měli byste se snažit o to, aby to bylo nejvýše 2000 slov.

Jak vytvořit článek o 2000 slovech?

  • Zvolte si specifické a úzké téma.
  • Dejte článku poutavý nadpis.
  • Rozeberte problém ze všech úhlů pohledu.
  • Jděte do co největší hloubky.
  • Je-li to možné, popište krok po kroku, jak něco udělat.

Nikdy byste neměli přeplácat svoje články zbytečnými slovy jen kvůli tomu, abyste naplnili cílený počet slov.

Měli byste se ovšem snažit jít do hloubky a podrobností a popsat rozebírané téma jasně a uceleně.

Když už mluvíme o délce článku, platí, že pokud se opravdu snažíte, aby měl nějaký přínos, natáhne se sám od sebe.

Tím nechci říci, že není možné napsat hodnotný článek o 400 slovech.

Avšak hodnota článku, jenž má 2000 slov, je obvykle o mnoho vyšší. A nemusí ho psát zrovna Ludvík Vaculík.

Používejte kombinace klíčových slov a fráze

Tato strategie se používá už od dob, kdy SEO bylo ještě v plenkách.

Jedním z hlavních způsobů, jak se menší hráči snaží konkurovat těm velkým, je používat větší počet klíčových slov.

A proč by ne? Funguje to zatraceně dobře.

Infografika na Adeptmarketing.com udává, že „stránky optimalizované pro kombinace klíčových slov se v průměru posunou o 11 pozic, zatímco stránky optimalizované jen pro hlavní klíčová slova pouze o 5“.

Není to žádná velká věda.

Použití kombinace klíčových slov znamená menší konkurenci, což zase znamená větší pravděpodobnost, že se ve výsledcích vyhledávání posunete výše.

Velmi zajímavé je, že vyhledávání podle kombinace klíčových slov tvoří zhruba 70 procent všech dotazů:

To představuje obrovské množství příležitostí.

Je jasné, že nezískáte stejný počet návštěv jako z hlavního nebo širšího klíčového slova. Přesto můžete vygenerovat slušný počet kliknutí, jestliže si zanalyzujete klíčová slova a zvolíte frázi, která odpovídá nezanedbatelnému počtu dotazů.

Přečtěte si tento příspěvek na NeilPatel.com, který vás krok po kroku provede tím, jak do svých příspěvků na blogu máte vkládat klíčové fráze.

Celý proces je poměrně snadný:

  • Proveďte si svůj standardní průzkum klíčových slov (s pomocí aplikace Google AdWords Keyword Planner nebo vašeho jiného oblíbeného nástroje)
  • Z nabídky si vyberte kombinaci klíčových slov (3 slova a více)
  • Použijte tuto kombinaci ve svém článku.

Obsah s obrázkovými ilustracemi

Pokud to ještě nevíte, na obrázky lidé reagují pozitivně.

Opravdu je to tak.

A přestože už na téma vizualizace bylo napsáno mnoho, pojďme zmínit ještě jednu věc z článku na Backlinku zmiňovaném už výše.

Podle Briana Deana:

Výzkumy prokázaly, že stránky s velkým počtem obrázků zpravidla navštíví větší počet lidí a více je sdílejí na sociálních sítích.

Zajímavé je toto:

Je o hodně lepší použít alespoň jeden obrázek než nepoužít vůbec žádný.

V každém případě se nepodařilo najít korelaci mezi celkovým počtem obrázků a pořadím.

Tím pádem se nedá jednoznačně říct, že když použijete mnoho obrázků, posunete se tím v pořadí ještě výše.

Nebo jinak: Použijete-li pouze jeden obrázek, bude to mít teoreticky stejný efekt, jako když vložíte 10 či více obrázků.

Shrňme si to:

Použít jediný obrázek je jasně lepší než nepoužít žádný. Použití mnoha obrázků pravděpodobně nemá vliv na pořadí ve vyhledávačích.

Čtenáře baví, když článek vypadá na pohled pěkně. Obzvláště na grafech se dají skvěle vysvětlit i značně složité problémy.

Avšak až budete psát svůj další článek, mějte na paměti, že zahltit ho obrázky také není to pravé ořechové.

Závěr

Když vytváříme strategii pro content marketing, snažíme se klást důraz na objektivitu.

Ze zkušenosti víme, že rozbor čistých faktů nám pomáhá k tomu, abychom nebyli zaujatí a přistupovali k tématu bez předsudků.

Je bezpočet faktorů, jež rozhodují o pořadí ve vyhledávačích. Faktory uvedené výše se zdají mít celkově největší vliv.

Zaměříte-li se na tyto hlavní oblasti, máte jistotu, že váš obsahový marketing jde správným směrem a že maximalizujete svoje šance na co nejlepší pořadí ve vyhledávačích.

ZDROJ: WHICH CONTENT MARKETING STRATEGIES HAVE THE BIGGEST IMPACT ON KEYWORD RANKINGS