Tři prosté kroky k dokonalým AdWords reklamám

Každý den se ve výsledcích vyhledávání zobrazují miliardy placených reklam a je tedy nezbytně nutné, aby byla taková reklama atraktivní a ušitá na míru uživateli a jeho touhám. Naštěstí přesně k tomuto účelu slouží AdWords. Dnes nám expert Matt Lawson poradí základní kroky k bezchybné PPC reklamě.

Komunikace digitálního věku nebyla nikdy jednodušší. Přesto musíme pro každou jednu zprávu – nehledě na její jednoduchost – učinit celou řadu rozhodnutí. Jaké médium bychom měli použít? E-mail? SMS? Chat? Telefonní hovor?

A kromě média zahrnuje každá konverzace nekonečně dalších možností interakce. Jakým způsobem bychom měli pozdravit?  Měli bychom mluvit spisovně, nebo hovorově? A co emojis?

Všechny tyto možnosti zahrnuté v jednoduché zprávě mají za cíl nám pomoci vybudovat spojení s druhou stranou a učinit zprávu co nejatraktivnější.

Aukční reklamy

Různé možnosti a přizpůsobení se přitom netýkají pouze e-mailů a textových zpráv, ale platí i pro vaše AdWords reklamy. Zamyslete se nad tím, kolik impresí každý den generují. Nyní si představte, jak moc byste mohli zlepšit výkon, kdybyste nastavili své kampaně tak, aby mohlo AdWords přizpůsobovat celé vaše reklamní sestavy stejným způsobem, jako vy přizpůsobujete e-maily a textové zprávy.

Chcete, aby čtenáři vaše zprávy vnímali, a s trochou práce v AdWords si můžete systém nastavit tak, aby upravil každičkou reklamu pro daného uživatele a kontext aukce.

AdWords sestaví vaši reklamní jednotku (reklama + rozšíření) pro každou aukci. Existuje pár jednoduchých způsobů, jak zajistit, aby měla vaše jednotka největší šanci být úspěšná, atraktivní a konverzní.

Poskytněte řadu skvělých komponent a nechte je pracovat

Skvělá reklamní jednotka je kombinací vaší reklamy a vašich reklamních rozšíření. Kdy ale zobrazit jaké rozšíření? Nejlepším způsobem, jak publikovat skvělé aukční reklamy, je vytvořit celou řadu skvělých komponent, a poté nechat systém, aby mezi nimi na základě dostupných dat vybíral.

1. Optimalizujte své reklamy pro rotaci, nebo konverzi

Optimalizované střídání reklam pro vás představuje konkurenční výhodu. Umožňuje systému vybrat vhodnou reklamu pro daný kontext. Jedna reklama může mít lepší výsledky na mobilních telefonech, druhá na jiných územích a třetí v různou denní dobu. Navíc mohou všechny tyto možnosti představovat při jejich kombinaci další různé výkony. Skvělá mobilní reklama může mít úplně jiné výsledky ráno a odpoledne.

Je nám jasné, že si můžete na tyto trendy přijít sami. Také je nám ale jasné, že je prakticky nemožné implementovat všechny tyto informace během dané aukce. Naprosto chápeme smysl testování reklam, podle nás se ale stává A/B testování poněkud zastaralé. Jestliže A funguje lépe zde a B funguje lépe jinde, nechte AdWords, ať je umisťuje tam, kde se jim daří nejlépe.

Jakmile začnete střídání svých reklam optimalizovat, měli byste procentuálně ohodnotit zobrazení reklam a tím vyjádřit výsledky jejich testování. Pokud již máte v reklamní sestavě pět reklam a na jednu se prakticky vůbec nedostává, je to znamení toho, že ji můžete v sestavě vyměnit za něco jiného.

Při správě účtu byste měli při rozhodování o tom, které reklamy nechat běžet, používat kombinaci různých metrik. CTR (míra prokliku), % zobrazení, celkové zobrazené imprese, CPC (náklady na kliknutí) a průměrná pozice vám mohou pomoci při rozhodování, která reklama by se dala nahradit. A nezapomeňte sledovat výsledky rozdělené podle sítě (s vyhledávacími partnery) a porovnávat tyto statistiky objektivně.

2. Nastavte 3 až 5 reklam na reklamní sestavu

Může se to zdát jako moc, dokud ale své rotace optimalizujete, nastavení více reklam pro jednu reklamní sestavu nepřináší v podstatě žádné nevýhody. Systém zvolí tu nejlepší reklamu pro daný kontext, jelikož různé reklamy fungují na různé uživatele v různou dobu. Čím více reklam bude mít systém k dispozici, tím více možností budete mít na zobrazení ideální reklamy pro daný kontext.

Interní čísla Googlu to potvrzují. V porovnání s reklamními sestavami o jedné nebo dvěma reklamami generují optimalizované sestavy o třech a více reklamách o 15 % více prokliků/konverze. Rozhodně se tedy vyplatí, když má systém z čeho vybírat.

Ještě jeden rychlý tip: používejte funkce IF, aby byla každá z reklam pro zařízení a zákazníky ještě dynamičtější.

3. Implementujte každé reklamní rozšíření, které dává smysl

Rozšíření jsou součástí Ad Rank. Pro výkon reklam jsou skvělé, jelikož na ně statisticky lidé klikají daleko více. Navíc jsou pro ně užitečné, protože k reklamě přidávají více informací. A také jsou již optimalizovány pro nejlepší výkon.

Nastavení optimalizovaného střídání reklam platí i pro rozšíření. Pro každou aukci jsou již vybrané nejlepší kombinace rozšíření a jejich přidání vám tak nic nebrání. Vyberte čtyři a více, jelikož každá reklama může obsahovat až čtyři rozšíření.

Mezi možnosti rozšíření patří volání, údaje o sídle, odkazy na jisté části vašeho webu, další texty a podobně. Pokud se vám některé z rozšíření hodí a nemáte ho aktivované, aktivujte ho. Nastavte je ještě dnes. A pokud si jen myslíte, že je máte nastavené, ale jistí si nejste, zkontrolujte je a ujistěte se, že jsou aktivované pro všechny vaše kampaně.

Díky těmto věcem budou vaše reklamy zábavnější, užitečnější a dokonce důležité. Je to něco jako odkazy, fotografie a mapy, které používáte pro vylepšení digitálních zpráv pro vaše přátele a kolegy.

Závěr

Každý den generujete hromadu impresí. Proces podávání informace v každé takové impresi je naprosto přímočarý, díky čemuž můžete snadno začít zveřejňovat aukční reklamy. Myslete na krásu komunikace digitálního věku a jeho nezměrné možnosti. Poté přeneste tu stejnou úroveň interaktivity ke své optimalizaci a kreativním reklamám.

Zdroj: Search Engine Land