SEO

Kvalitní SEO je klíčové pro většinu online podnikání. Stálý přísun nových návštěvníků zdarma je snem každé firmy.

Zobrazujte se na první pozici v organickém vyhledávání a každý uživatel internetu se prokliká na Váš web.


Tedy - skoro každý. Asi 42% kliků pohltí placené pozice AdWords a Sklik zobrazené nad organickými výsledky hledání. A někdy uživatelé kliknou raději na organické výsledky pod Vámi.

To nic nemění na tom, že “SEO is the king”. Žádný marketingový kanál nemá takový potenciál nových zákazníků zdarma jako SEO.

​​​​​​​​​​​​​​

Jak na SEO?

SEO je běh na dlouhou trať.

Abyste se umisťovali na nejvyšších pozicích ve vyhledávačích, musíte dělat hodně věcí správně. A musíte je dělat správně relativně dlouho.

Zvládnout úspěšně SEO je podobné jako naučit se hrát golf. Pro precizní golfový odpal si musíte zažít asi 112 zásad techniky úderu. Podobný počet SEO signálů využívají internetové vyhledávače pro určení vaší organické pozice.

Naštěstí pro běžného hráče golfu stačí dodržet asi 4 hlavní zásady, aby měl slušný švih. Podobně u SEO dosáhnete 99% výsledků, když správně sehrajete tyto 4 prvky:

​​​​​​​

1. SEO strategie

SEO začíná důkladným pochopením potřeb Vašich uživatelů. Co hledají, proč to hledají a čeho se snaží dosáhnout. Chtějí se prvotně informovat, porovnat Vás s konkurencí, nebo už rychle a snadno nakoupit?

Uživateli nejlépe porozumíme důkladnou SEO analýzou hledaných klíčových slov. Využijeme data z Google Search Console, z AdWords či Sklik účtů (pokud jsou k dispozici) a zpracujeme originální Keyword Research pomocí několika speciálních marketingových nástrojů.

Vyhodnotíme chování uživatelů na Vašem webu a upozorníme na nedostatky.

Následně doporučíme kompletní SEO strategii na míru klienta.

​​​​​​​

2. SEO na Vašem webu

Když už rozumíme tomu, na jaká slova se chceme umisťovat vysoko ve vyhledávačích a proč, jsme schopní doporučit vhodný obsah, se kterým chceme dané uživatele oslovovat.

Navrhneme vhodnou architekturu webové stránky z hlediska SEO zásad. Jde zejména o hierarchii stránek, jejich pojmenování, URLs a interní prolinkování.

Pak už stačí “pouze” zajistit, aby každý z obsahů na Vašem webu byl kvalitní jak z hlediska čtenáře, tak z hlediska SEO robotů hodnotících Váš web. Pro představu, jak vypadá kvalitní obsah pro SEO mrkněte na kompletní návod SEO.

Velmi důležitá je také rychlost Vašeho webu, zabezpečení HTTPS dostatečným SSL certifikátem a další technické faktory, které zkontrolujeme a společně vyřešíme.

3. Externí SEO

V SEO platí, že vaše výsledky jsou dané “relevancí” vašich obsahů (viz body 1 a 2) a “autoritou” Vašeho webu. Jednoduché, že?

Čím vyšší internetová “autorita” Vašeho webu, tím vyšší jeho pozice ve vyhledávání. Vyšší autoritu webu získáte vyšším počtem kvalitních odkazů z renomovaných webů na Váš web (POZOR - nikdy nekupujte backlinky ve velkém, uškodíte si!), větším počtem návštěvníků webu a také lepší interakcí ze Social Media jako je Facebook.


​​​​​​​

4. SEO monitoring

Když víme, co dělat, tak stačí to “jen” dělat a pravidelně sledovat, jak se nám zlepšují výsledky.

S našimi SEO klienty si na začátku odsouhlasíme, která klíčová slova chceme monitorovat a jakých výsledků chceme dosáhnout. Tomu pak odpovídá formát pěkného měsíčního reportu.

SEO aktivity mají velké synergie se Social Media, AdWords a Sklik. Proto je vhodné přemýšlet o všech kanálech marketingového mixu komplexně.

Zvažujete SEO pro svoje podnikání? Rádi Vám poradíme.

Řekněte si
zdarma o názor

Chcete se nezávazně poradit?
Nebo získat analýzu vašeho marketingu
zdarma? Zanechte kontakt a my se vám
do 24 hodin ozveme.